Sondajul face parte din seria de produse pe care și le-a propus comunitatea WatchDog.MD să le facă până la alegerile locale din Chișinău.
Comunitatea WatchDog.MD a prezentat astăzi rezultatele sondajului sociologic privind intenția de vot la alegerile locale din Chișinău, profilul votanților, candidații preferați, dar și care sunt domeniile prioritare la care ar trebui să atragă atenția viitorul Primar al Chișinăului.
Până la alegri, WatchDog.MD își propune să facă mai multe activități cu scopul de a îmbunătăți gradul de corectitudine a campaniei electorale, combatere a manipulării și pentru a contribui la o mai bună informare a publicului. Este vorba de elaborarea rapoartelor de monitorizare a reflectării campaniei electorale de către mass media (10 TV-uri și 11 portaluri de știri). Vor fi lansate câteva produse care vor analiza onorarea promisiunilor de către candidați și onestitatea declarațiilor lor politice. Până la scrutinul propriu zis vor fi făcute trei cercetări sociologice la nivelul Municipiului Chișinău. În condițiile în care la precedentele alegeri locale din Chișinău au fost publicate mai multe sondaje sociologice cu ajutorul cărora s-a încercat manipularea opiniei publice, sondajele noastre finanțate transparent, cu baza de date a răspunsurilor publicată, sperăm să fie un instrument util de combatere a acestor manipulări.
Prezenta cercetarea sociologică a fot realizată pe un eșantion de 502 persoane (18 ani şi mai mult, locuitori ai mun. Chișinău) în perioada 25 septembrie – 4 octombrie cu o eroare maximală de +4,4%.
Prezentarea Omnibus pre-electoral – 2 Chișinău 2019
Baza de date.
Sondajul a fost finanțat de către National Endowment for Democracy în cadrul programului „Încurajarea dezbaterilor publice pe probleme cheie de politici publice”. Opiniile exprimate în acest document aparţin autorilor şi nu neapărat reprezintă poziţia donatorilor sau a Comunităţii „WatchDog.MD”.